شش موزه و دو تئاتر منتخبین برنامه کارت پوشکین  شدند.

تاتیانا گولیکووا، معاون نخست وزیر روسیه گفت: حدود 10 میلیون نفر در برنامه کارت پوشکین در روسیه شرکت کرده‌اند؛ منتخبین شرکت‌کننده در این برنامه شش موزه و دو تئاتر واقع در مسکو، سن‌پترزبورگ و نووسیبیرسک هستند.

شش موزه و دو تئاتر منتخبین برنامه کارت پوشکین[1] شدند.تاتیانا گولیکووا، معاون نخست وزیر روسیه گفت: حدود 10 میلیون نفر در برنامه کارت پوشکین در روسیه شرکت کرده‌اند؛ منتخبین شرکت‌کننده در این برنامه شش موزه و دو تئاتر واقع در مسکو، سن‌پترزبورگ و نووسیبیرسک هستند.

شش موزه و دو تئاتر منتخبین برنامه کارت پوشکین  شدند.

گولیکووا در دیدار با سایر معاونان نخست‌وزیر فت: «در طول سه سال اجرای پروژه پوشکین نقش مهمی در زندگی فرهنگی کشور ایفا کرده است. تا به امروز تقریبا 10 میلیون نوجوان 14 تا 22 ساله در این برنامه شرکت کرده‌اند.»وی تصریح کرد: نزدیک به 12 هزار مؤسسه فرهنگی در این برنامه شرکت کردند و تعداد تولیداتی که از «کارت پوشکین» برای آنها استفاده می‌شود بیش از 472 هزار مورد است که چند برابر ارقام برنامه‌ریزی شده در آغاز این طرح بوده است.

منتخبان تئاترها و موزه‌ها عبارتند از: پترگوف، کلیسای جامع سنت اسحاق، ارمیتاژ، گالری ترتیاکوف، موزه روسیه، موزه هنرهای زیبای دولتی پوشکین، تئاتر مارینسکی و تئاتر آکادمیک دولتی اپرا و باله نووسیبیرسک.شهرهای منتخب شرکت‌کننده در این برنامه، همانطور که معاون نخست وزیر اعلام کرد؛ علاوه بر مسکو و سن‌پترزبورگ، جمهوری‌های ماری ال، چوواشیا، تاتارستان و منطقه نیژنی نووگورود بوده‌اند.

منبع:https://www.interfax.ru/culture/940198


[1] . کارت پوشکین برنامه‌ای برای نوجوانان روس است که به آنها امکان می‌دهد با بودجه دولتی در رویدادهای فرهنگی شرکت کنند. وجوهی از بودجه فدرال سالی یک بار به کارت‌ها واریز می‌شود. مراکز فرهنگی به نوجوانان فرصت می‌دهند تا در برنامه‌های آنان بدون نگرانی بابت هزینه تهیه بلیط شرکت کنند.

کد خبر 18219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =